„Az [ősbemutató] előadás körülírásához a szereposztásból kell kiindulnunk. Ez még ugyanis a színészet történtének az a korszaka, amikor az alkat = szerep megfelelés dominált. Jellemző, hogy Déryné az 1810-es évekből, amikor leírja Katonát, egy hősszínész követelményeit állítja vele szemben naplójában. Neki mint naivának, a hős(szerelmes) volt a színpadi párja. Hiába jó képességű és szép termetű, ha nem férfiszépség és nincs színfaldöntögető hangereje. A Bánk bánt író, a színpadot belülről ismerő Katona figyelemmel is volt a szerepkörök gyakorlatára... Ez az oka annak, hogy a Bánk bán színháztörténetének első korszakában a dráma szerepei színészi ambíciók tárgyai.”
(Kerényi Ferenc)
Udvarhelyi Miklós, az első Mikhál
Rohn Alajos litográfiája
Bartha, az első előadás Bánk bánja
Kohlmann Lipót acélmetszete
Szilágyi Pál, az első Tiborc
Haske Ferenc színezett fametszete
Déryné Széppataki Róza, az első Melinda
Kohlmann Károly színezett acélmetszete