Programok egyéni látogatóknak

 

A kiállítást megtekintő látogatóink ismereteket szerezhetnek a korabeli fontos történelmi eseményekről, helyszínekről, a közélet és a művészvilág szereplőiről, a munka világáról és a társas életről. A helyszínen megismerhetik továbbá a 19. században megjelent korai illusztrált magyar gyermekkönyveket és tankönyveket. A Flóri könyve, La Fontaine meséi, Mokandah, vagy a fiatal indián főnök, Robinson Crusoe élete és kalandjai, csupán néhány példa azon művek közül, amelyeken nemzedékek nőttek fel Heckenast Gusztáv modern kiadói szemléletének köszönhetően.

A kiállítás megtekintéséhez ajánljuk iskolásoknak szóló, letölthető feladatlapjainkat:

A kiállítás előterében interaktív játékok segítségével mélyíthetik el ismereteiket a látogatók.

Interaktív játékok a helyszínen

  • Számítógépes játék – Heckenast világa és kora
  • Szedőjáték a nyomdai munkafolyamatok bemutatásával
  • Memóriajáték – a kiállításon elsajátított művelődéstörténeti és várostörténeti ismeretekkel
  • Képkirakójáték – a nyomdai munkafolyamatokról
  • Táblás társasjáték a korabeli élet hírességeinek portréival

A 12 pont kinyomtatása
Látogatóink meghatározott napokon kipróbálhatják a „Heckenast-örökséghez” kapcsolódó egykori nyomdagépet is, az eredeti Columbia gyorssajtót, amelyen A 12 pont első példányait nyomtatták.

Időpontok 2011-ben:

  • november 18., péntek, a megnyitó napja
  • november 25., péntek, Széchényi emléknap

 

 


/sites/default/files/H-Feladatlap-10-14.pdf