Kutatók Éjszakája – JátékosLét

Printer-friendly versionPDF version
2013/09/27

Az Országos Széchényi Könyvtár idén először kapcsolódik a Kutatók Éjszakája programjaihoz, és rögtön egy speciális rendezvénnyel, amely a könyvtár oktatás- és kutatástámogatási tevékenységét új kontextusba helyezi.

Időpont: 2013. szeptember 27. 16-tól 23 óráig.
Az esemény helyszíne az Országos Széchényi Könyvtár, (Budavári Palota, F épület), 539/A terem, de egyszerre több virtuális helyszínen is zajlik, melyeket interaktív módon összekapcsolunk! Virtuális bekapcsolt helyszíneink: Budapesti Corvinus Egyetem, Szent István Egyetem.

A JátékosLét program egy olyan új típusú kezdeményezés, amelyben egymásra találhatnak a különböző online és offline játékosok, megismerhetik egymás sajátos játékkultúráját, és végre a hazai játékkutatókkal és szakemberekkel is közösen, együttgondolkodva beszélhetik meg az őket érintő kutatások eredményeit, tapasztalatait.

Ezen az izgalmasnak ígérkező eseményen bemutatjuk, megismertetjük a sokszereplős online játékok (pl. MMORPG online szerepjátékok, MMORTS online stratégiai játékok) és offline játékok (főleg hagyományos szerepjátékok) aktuális helyzetét, beszélgetünk jövőjéről. A beszélgetéseket érdekes játékos vetélkedők színesítik.

Az Országos Széchényi Könyvtár részéről a Régi Nyomtatványok Tárának  vezetője, Dr. Farkas Gábor Farkas vesz részt a programban, a Régi könyvek, új játékok – kihívás és kihívásra adott válasz téma sokrétű asszociációkra és együttgondolkodásra lehetőséget adó felvetésével.

Program:

16.30 – 16.40: Köszöntő

17.00 – 18.00: JátékosLét
Miért játszunk? Kik a játékosok? Játékos könyvek

Résztvevők: Bayer Tibor (Tuan kiadó), Csepeli György (ELTE TÁTK), Csókay Ákos (Digital Identity Agency), Farkas Gábor Farkas (Országos Széchényi Könyvtár), Fromann Richárd (ELTE, PhD-hallgató, onlinejáték-kutató), Síklaki István (Budapesti Corvinus Egyetem), A közönség

18.00 – 19.00: Játékos Mindennapok
A játék szerepe mindennapjainkban
Online és offline játékfajták jellegzetességei
Játékos közösségekről
Könyvek a mindennapokhoz
Résztvevők: Dienes Péter (FRPG játékos), Obreczán Tamás (LARP játékos és szervező), Sárközi Péter (FRPG játékos, LFG.hu), Tangl Edit (MMORPG játékos), Urszán Tamás (LARP, RPG játékos), A közönség

19.00 – 20.00: Játékos Kutatások
Milyen kutatások folynak a játékokkal kapcsolatban?
Milyen eredményei és következtetései vannak a kutatásoknak?
Mire érdemes figyelni a kutatások során, mit érdemes kutatni?
Az Országos Széchényi Könyvtár milyen segítséget tud nyújtani a kutatóknak?
Résztvevők: Balku Anett (Játékkutató), Farkas Gábor Farkas (Országos Széchényi Könyvtár), Fromann Richárd (ELTE, PhD-hallgató, onlinejáték-kutató), Lippai Edit (OFI), Rab Árpád (ITTK), Síklaki István (Budapesti Corvinus Egyetem), A közönség

20.00 – 21.00: Játékos Oktatás
Az oktatás forradalma és az elektronikus játékok.
Mit tanultak az oktatók a játékosoktól?
Játékok múltja, jelene, jövője az oktatásban
Résztvevők: Bokor Tamás (Budapesti Corvinus Egyetem), Koharek András
(ARTudásmenedzsment), Pitlik László (Szent István Egyetem), Ropolyi
László (ELTE TTK), Szani Ferenc (NKE eTanulás Módszertani Központ),
Szemán Zoltán (ELTE PPK, andragógia MA szakos hallgatója), A közönség

21.00 – 22.00: Játékos Élet (Gemifikáció)
Mi az a gemifikáció (gamification)?
Hogyan hasznosul(hat)nak a játékok a mindennapokban?
Résztvevők: Fekete Zsombor (LevelUp), Fromann Richárd (ELTE PhD-hallgató, onlinejáték-kutató), Józsa Szabolcs (Nemesys Kft.), Odrovics Szonja (MMORPG kutató), Szatmári Elemér (Orihalkon Társaság), Vendler Balázs (Markcon Kft.), A közönség

22.00 – 23.00: Játékos Vetélkedés
Résztvevők: Gamerek, A Közönség

Szeretettel várunk minden érdeklődőt és játékost, aki hiszi és vallja, hogy valóban „Játék az egész világ”!

(A Kutatók Éjszakája program idején a Könyvtár kiállításai 18 óráig, a Különgyűjtemények olvasótermei 17 óráig, a Törzsgyűjtemény olvasótermei pedig 20 óráig látogathatók.)

Kutatók Éjszakája 2013 animációs kisfilm