Az Országos Széchényi Könyvtár A tánc világnapja alkalmából tisztelettel meghívja önt Lőrinc Katalin: A test mint szöveg című kötetének ünnepi bemutatójára.
A kötetet bemutatja: Dr. Bolvári-Takács Gábor szakíró, egyetemi tanár, a Magyar Táncművészeti Egyetem rektorhelyettese, az MTA Tánctudományi Munkabizottságának titkára.
A szerzővel, a Harangozó Gyula-díjas, a Magyar Köztársaság Bronz Érdemkeresztjével kitüntetett táncművész-koreográfussal, szakíróval, egyetemi tanárral Sirató Ildikó színháztörténész, a Színháztörténeti Tár vezetője beszélget.
A könyv a helyszínen kedvezményes áron megvásárolható.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Helyszín: Országos Széchényi Könyvtár, V. emelet, 516-os Tanácsterem (Budavári Palota F épület)
Időpont: 2018. április 26., csütörtök 17 óra.
A kötetről
A Studia Theatralica címmel indított könyvsorozatban az érdeklődők a szélesen értelmezett és korszerűen megközelített színháztörténeti témák gazdag változatosságával találkozhatnak.
Jelen kötetünk a táncművészet tudományának hazánkban új területére, a mozdulatok alkotta előadás-szöveg értelmezésének teoretikus ösvényeire vezet. A szerző, a Harangozó Gyula-díjas, a Magyar Köztársaság Bronz Érdemkeresztjével kitüntetett Lőrincz Katalin táncművész, koreográfus, újságíró, egyetemi tanár doktori értekezésének könyvváltozata méltán tarthat számot a színház- és táncművészet művelői és közönsége érdeklődésére egyaránt. Lőrinc Katalin a „test szövegét” három nézőpontból közelíti meg, az elméleti és a nézői-kritikusi értelmezést kiegészíti saját alkotói-előadói élményeinek és tapasztalatainak analízisével.
Milyen módokon nézhetjük az előadó mozdulatát, és hogyan éli azt meg a mozduló? A szerző táncosként teszi fel a kérdést: miként válhat szöveggé a test. De előbb körbejárja: hogyan kérdez és milyen válaszokat kínál természettudomány, antropológia, filozófia, pszichológia és színháztörténet…
Akár visszafelé is olvasható a táncművész Lőrinc Katalin gondolatmenete, ha valakit a közvetlen élmény felől induló nyomozás vonz… S tekinthető a kötet egy nem-kronologikus tánc-, színház- és kultúrtörténeti kísérletnek is, mert nem kizárólag időrendbe sorakoztatja, hanem a „test-használat”, testszemlélet mentén rendezi azt, ami a színpadon mozgó testtel eddig megtörténhetett.